Et par ord
Hilsen fra Ragnar og Tove.
Til hele familien — tusen takk for at dere blir med på dette eventyret.

Kjære alle sammen!
Tusen takk for at dere vil bli med oss til Sør-Afrika. Dette vakre landet vi av flere grunner er blitt så glad i. Før vi dro dit for første gang selv i fjor, følte vi en tilknytning til landet etter at Trude og Aslak kom hjem derfra — med Ulrik på armen.
Nå ønsket vi å benytte muligheten mens alle er friske og raske nok, til å oppleve landet alle sammen sammen. Vi håper alle faller like pladask for dette landet som det vi gjorde, og at utfluktene, bostedene, maten og drikken er med på å gjøre denne reisen til en uforglemmelig reise for alle.
Vi spanderer de utfluktene som står her i programmet. Frokost er inkludert hver dag. Siden vi skal feire våre 75-årsdager, tenkte vi også å spandere en middag mens vi bor i Boschendal nede på restauranten på vingården. Ellers håper vi alle kan kjøpe den maten de selv ønsker, selv om vi kommer til å spise flere måltid sammen på utfluktene.
Mens vi bor i Boschendal leier vi noen sykler så de som vil kan sykle rundt på den store vingården. I tillegg kan man når som helst be om å bli kjørt mellom villaen og hovedområdet. Ønsker man å bli kjørt til nærmeste by (Stellenbosch eller Franschhoek) kan det også bestilles på vingården. Prisliste for dette ligger under «praktisk info».
Ellers har vi lite kjøreregler. Ber bare alle oppføre seg fint, vær grei og raus med hverandre, ha respekt for andre kulturer og love å nyte turen. Ta bilder og drikk rikelig med vann.
Tusen takk for at dere ble med.
Hilsen Tove og Ragnar